България

ВСИЧКО ЗА ГУМИТЕ

Не съдете книгата по корицата ѝ

Michelin 18 V 2010

Конструкция на гумата

На пръв поглед гумата е нещо черно и кръгло с дупка в средата. Когато сложим рентгенови очила обаче, картината се променя.

Гумата MICHELIN е високотехнологичен продукт със сложна конструкция, съставена от различни компоненти, изработени от различни суровини, и е от съществено значение за вашата безопасност и ефективното функциониране на вашия автомобил.

Гумата има сложна съставна конструкция, т.е. тя представлява монолитен сбор от материали с различни свойства, чието производство изисква голяма прецизност.

В една и съща гума може да се използва каучук с различен състав. Всеки материал има много различни свойства и производството му изисква голяма прецизност. Всеки от тях е специално проектиран, за да отговори на изискванията за гъвкавост, сцепление, сила и т.н. В гумите се използват също и метални и синтетични нишки с километрична дължина.

Structure of a tyre

Какво включва конструкцията на гумата?

Гумата се състои от много различни слоеве, те включват:

1. Един слой синтетичен каучук, въздухонепроницаем

Този слой ще се постави от вътрешната страна на гумата и ще изпълнява функцията на въздушна камера. Проверявайте налягането всеки месец, тъй като с течение на времето се наблюдава загуба на въздух.

2. Каркас

Каркасът се състои от тънки корди от текстилни нишки, разположени в прави обръчи, залепени към каучука. Тези корди са ключов елемент от конструкцията на гумата и ще и позволят да устои на налягането. В един каркас на автомобилна гума се съдържат около 1400 нишки, всяка една от които е в състояние да издържи сила от 15 кг.

3. Зона на борда

Това е мястото на контакт на каучуковата смес с джантата. Неговата роля е да предава въртящия момент от двигателя и спирачния механизъм на колелото към контактната повърхност с пътната настилка. Контактната площ е не по-голяма от човешка длан.

4. Бордове

Служат за пристягане на гумата върху джантата. Те могат да издържат натоварване до 1800 кг, без риск от скъсване. Бордовете са общо осем – по два на всяка гума. Това означава, че общото натоварване, което могат да поемат е 14 400 кг: една средно статистическа кола тежи около 1500 кг.

5. Страници

Предпазват гумата от удари с тротоари, дупки и т.н. Освен, че по-твърдата каучукова смес на страниците защитава гумата, върху тях също можете да откриете важна информация във връзка със самата гума.

6. Каркас

Горните пояси представляват множество много фини стоманени корди, много устойчиви, полегато кръстосани и залепени една върху друга към каучуковата смес, от които до голяма степен зависи здравината на гумата. Усъвършенстваната технология на MICHELIN за перфектното свързване на стоманата с каучуковата смес гарантира Вашата безопасност. Това означава, че гумата може да издържи на натоварването и деформацията при завиване и не се увеличава при въртенето на колелата. Те също са и достатъчно гъвкави, за да поемат деформациите, причинени от неравности, дупки и други препятствия на пътя.

7. Подпротекторен слой с "0 градуса"

Наричан още пояс под „0 градуса“, този важен предпазен слой намалява загряването в резултат на триене и помага запазването на стабилен профил при шофиране с висока скорост.  За да се предотврати разтягане под въздействието на центробежната сила, този пояс е армирани с найлонови корди, поставени надлъжно в единична редица или в ивица, перпендикулярно на пояса – каркас.

8. Протектор

Тъй като контактното петно - онази част от протектора, която е в контакт с пътя, е не по-голямо от човешка длан, протекторът е проектиран така, че да устои на много сериозни натоварвания. Каучуковата смес, от която е съставен, трябва да има сцепление с всички видове пътна настилка, да е устойчив на абразивно износване и да гарантира възможно най-малко загряване.
Така, че тази невероятна комбинирана конструкция е много повече от нещо черно и кръгло с дупка в средата.

ОТКРИЙТЕ ПОДХОДЯЩИТЕ АВТОМОБИЛНИ ГУМИ MICHELIN

Въведете информация за вашия автомобил, размер гума или нужди за шофиране и ние ще ви дадем съвет.

Наскоро прегледани статии

Все още няма преглеждани статии

  • ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ
  • 4X4/SUV АВТОМОБИЛИ
  • ВАНОВЕ/КАРАВАНИ
Loader