Други полезни съвети и препоръки
Маневрирането е различно – Защо автомобилът ми вибрира?
Маневрирането е различно – Защо автомобилът ми вибрира?
Симптоми: Вибрация или „шими“
car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice
Диагностика: Небалансирани гуми ИЛИ неизправност на кормилното управление и окачването
- Небалансираните гуми могат да причинят вибрации, които водят до умора на водача, ускорено или неравномерно износване на гумите и нежелано износване и похабяване на окачването на Вашия автомобил.
Решение и препоръки
- Решението може да бъде съвсем просто: балансиране на гумите
- Може също така да се наложи ремонт на кормилното управление и окачването.
- Посетете сервиза за гуми още при първия признак за вибрация или „шими“.
- Ако балансирането не отстрани вибрацията, проверете реглажа и/или компонентите на окачването.
- Гумите трябва да се балансират, когато се монтират на колелата за първи път или когато се монтират отново след ремонт.
Симптоми: Дърпане на една страна или лошо управление
Диагностика 1: Лош Реглаж
Неравномерното износване на предна или задна гума означава, че трябва да направите реглаж.
Решение:
Днес много автомобили са оборудвани със задно окачване, което може да се регулира за реглаж на гумите.
Ако и Вашият автомобил е такъв, може да се нуждае от реглаж „преден-заден мост“ или реглаж и на четирите колела, в зависимост от установените симптоми. Посетете своя дилър на гуми за проверка.
car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice
Симптоми: Лошо маневриране
6 5 tip poorhandling 140319
Диагностика: Повреда на гума, която изисква ремонт
- Повечето пробиви, причинени от гвоздеи или срязвания до 6 мм (¼"), ограничени до протектора, могат да бъдат ремонтирани от специалист гумаджия, като се използват процедури, одобрени за отрасъла.
- Ремонт без сваляне на гумата, само със залепване, не е надежден и е опасен, тъй като след пробиване на гума тя трябва да бъде прегледана отвътре.
Решение:
- Правилният ремонт на една радиална гума (каквито са повечето гуми) включва залепване на каучукова лепенка върху вътрешната облицовка на гумата и запълване на дупката с каучук.
- Не се опитвайте да ремонтирате гуми с пробиви на протектора над 6 мм (1/4") или каквито и да било пробиви на страниците. Освен това не ремонтирайте гуми, износени до под 2/32" от дълбочината на протектора.
- Сменете повредената гума с резервна – но не забравяйте най-напред да проверите правилното налягане на напомпване и ограниченията за скорост и пробег върху страницата на резервната гума. Закарайте автомобила си за преглед в сервиз за гуми.
Други полезни съвети и препоръки