Маневрирането е различно – Защо автомобилът ми вибрира?

Симптоми: Вибрация или „шими“

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

Диагностика: Небалансирани гуми ИЛИ неизправност на кормилното управление и окачването

  • Небалансираните гуми могат да причинят вибрации, които водят до умора на водача, ускорено или неравномерно износване на гумите и нежелано износване и похабяване на окачването на Вашия автомобил.
  •  

Решение и препоръки

  • Решението може да бъде съвсем просто: балансиране на гумите
  • Може също така да се наложи ремонт на кормилното управление и окачването.
  • Посетете сервиза за гуми още при първия признак за вибрация или „шими“.
  • Ако балансирането не отстрани вибрацията, проверете реглажа и/или компонентите на окачването.
  • Гумите трябва да се балансират, когато се монтират на колелата за първи път или когато се монтират отново след ремонт.

 Симптоми: Дърпане на една страна или лошо управление

Диагностика 1: Лош Реглаж

Неравномерното износване на предна или задна гума означава, че трябва да направите реглаж.

Решение:

Днес много автомобили са оборудвани със задно окачване, което може да се регулира за реглаж на гумите.

Ако и Вашият автомобил е такъв, може да се нуждае от реглаж „преден-заден мост“ или реглаж и на четирите колела, в зависимост от установените симптоми. Посетете своя дилър на гуми за проверка.

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

Симптоми: Лошо маневриране

6 5 tip poorhandling 140319

Диагностика: Повреда на гума, която изисква ремонт

  • Повечето пробиви, причинени от гвоздеи или срязвания до 6 мм (¼"), ограничени до протектора, могат да бъдат ремонтирани от специалист гумаджия, като се използват процедури, одобрени за отрасъла.
  • Ремонт без сваляне на гумата, само със залепване, не е надежден и е опасен, тъй като след пробиване на гума тя трябва да бъде прегледана отвътре.
  •  

Решение:

  • Правилният ремонт на една радиална гума (каквито са повечето гуми) включва залепване на каучукова лепенка върху вътрешната облицовка на гумата и запълване на дупката с каучук.
  • Не се опитвайте да ремонтирате гуми с пробиви на протектора над 6 мм (1/4") или каквито и да било пробиви на страниците. Освен това не ремонтирайте гуми, износени до под 2/32" от дълбочината на протектора.
  • Сменете повредената гума с резервна – но не забравяйте най-напред да проверите правилното налягане на напомпване и ограниченията за скорост и пробег върху страницата на резервната гума. Закарайте автомобила си за преглед в сервиз за гуми.
Използвате уеб браузър, който не се поддържа
Използвате интернет браузър, който не се поддържа от този уебсайт. Това означава, че някои функции може да не работят, както е предвидено. Това може да доведе до странно поведение по време на сърфирането. Използвайте или актуализирайте/ инсталирайте някой от следните браузъри, за да използвате пълноценно този уебсайт