Други полезни съвети и препоръки

Страницата е повредена
Страницата е повредена
Симптом: вдлъбване

Диагностика: Това не е проблем. Явлението е нормално за радиална страница.
- Вдлъбванията са съвсем естествени при радиални гуми (каквито са повечето гуми) и не се отразяват на работните им показатели.
- Гумите Ви са снабдени с един или повече слоеве от текстилни корди в конструкцията на страницата, които са успоредни помежду си. (В протектора се използват стоманени корди.) В местата на застъпване на кордите често има леки вдлъбнатини.
Симптом: издутина или балон
Диагностика: Повреда на гума, която изисква ремонт
- Повечето пробиви, дупки от гвоздеи или срязвания до 6 мм (¼"), ограничени до протектора, могат да бъдат ремонтирани от специалист гумаджия, като се използват процедури, одобрени за отрасъла.
- Ремонт без сваляне на гумата, само със залепване, е ненадежден и опасен, тъй като след пробиване на гума тя трябва да бъде прегледана отвътре.
Решение:
- Правилният ремонт на една радиална гума (каквито са повечето гуми) включва залепване на каучукова лепенка върху вътрешната облицовка на гумата и запълване на дупката с каучук.
- Не се опитвайте да ремонтирате гуми с пробиви на протектора над 6 мм (1/4") или каквито и да било пробиви на страниците. Освен това не ремонтирайте гуми, износени до под 2/32" от дълбочината на протектора.
- Сменете повредената гума с резервна – но не забравяйте най-напред да проверите правилното налягане на напомпване и ограниченията за скорост и пробег върху страницата на резервната гума. Закарайте автомобила си за преглед в сервиз за гуми.

Други полезни съвети и препоръки