автомобил публикувано как да ремонтирате гумите си полезни съвети и препоръки

Протекторът изглежда плитък

Симптом: Износване и по Двата Ръба

автомобил публикувано инфографика износванеотдвете страни полезни съвети и препоръки

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Диагностика: Недостатъчно напомпана

  • Животът на протектора намалява поради повишеното износване на протектора по външните ръбове (или рамене) на гумата
  • Генерира прекомерна топлина, което понижава издръжливостта на гумата и може да доведе до нейното разрушаване
  • Понижава икономиите на гориво поради повишеното съпротивление при търкаляне
     

Решение:

Напомпайте още гумата до достигане на правилното въздушно налягане (psi: измерено с манометър).
За да намерите правилното въздушно налягане, вижте в ръководството за експлоатация на Вашия автомобил или проверете за препоръчителната psi стойност върху стикера на Вашата врата.

Симптом: Износване в центъра и прекомерно износване

Диагностика: Прекалено напомпана

  • Центърът на протектора поема по-голямата част от натоварването и се износва по-бързо от външните ръбове.
  • За да предотвратите това, винаги проверявайте гумите в студено състояние, преди пътуване или поне три часа след пътуване.
     

Решение:

Изпускайте въздуха от гумата, като използвате манометър за гуми, докато отчетете въздушно налягане, равно на препоръчваната от производителя на автомобила psi стойност.
За да намерите правилното въздушно налягане, вижте в ръководството за експлоатация на Вашия автомобил или проверете за препоръчителната psi стойност върху стикера на Вашата врата.

автомобил публикувано инфографика износванецентър полезни съвети и препоръки

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Симптом: Неравномерно Износване

автомобил публикувано инфографика неравномерноизносване полезни съвети и препоръки

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Диагностика 1: Лош реглаж

Неравномерното износване на предна или задна гума означава, че трябва да направите реглаж.

Решение:

Днес много автомобили са оборудвани със задно окачване, което може да се регулира с реглаж на гумите. Ако и Вашият автомобил е такъв, може да се нуждае от реглаж „преден-заден мост“ или реглаж и на четирите колела, в зависимост от установените симптоми. Посетете своя дилър на гуми за проверка.

Диагностика 2: Проблем с прекалено напомпани гуми

  • Центърът на протектора поема по-голямата част от натоварването и се износва по-бързо от външните ръбове.
  • За да предотвратите това, винаги проверявайте гумите в студено състояние, преди пътуване или поне три часа след пътуване.
  •  

Решение:

Изпуснете въздуха от гумата, като използвате манометър за гуми, докато отчетете въздушно налягане, равно на препоръчваната от производителя на автомобила psi стойност. За да разберете какво е правилното въздушно налягане, вижте в ръководството за експлоатация на Вашия автомобил или проверете за препоръчителната psi стойност върху стикера на Вашата врата.

Симптом: Деформирана

Диагностика 1: Лош реглаж

Неравномерното износване на предна или задна гума означава, че трябва да направите реглаж.

Решение:

Днес много автомобили са оборудвани със задно окачване, което може да се регулира с реглаж на гумите. Ако и Вашият автомобил е такъв, може да се нуждае от реглаж „преден-заден мост“ или реглаж и на четирите колела, в зависимост от установените симптоми. Посетете своя дилър на гуми за проверка.

автомобил публикувано инфографика деформирана полезни съвети и препоръки

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Симптом: Назъбени ръбове или едностранно износване

автомобил публикувано инфографика назъбени полезни съвети и препоръки

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Диагностика: Загуба на реглаж

Ако геометрията на автомобила не е регулирана, ръбовете на протектора изглеждат назъбени като трион или птиче перо. Това е предизвикано от хаотичното триене в пътната настилка.

Решение

Най-вероятно автомобилът Ви се нуждае от корекция на реглажа към сходимост или разходимост. Посетете професионален сервиз за гуми за проверка.

Симптом: Повреда

Диагностика: Повреда на гума, която изисква ремонт

  • Повечето пробиви, причинени от гвоздеи или срязвания до 6 мм (¼"), ограничени до протектора, могат да бъдат ремонтирани от специалист гумаджия, като се използват процедури, одобрени за отрасъла.
  • Ремонт без сваляне на гумата, само със залепване, не е надежден и е опасен, тъй като след това гумата трябва да бъде прегледана отвътре за пробиви.
  •  

Решение

  • Правилният ремонт на една радиална гума (каквито са повечето гуми) включва залепване на каучукова лепенка върху вътрешната облицовка на гумата и запълване на дупката с каучук.
  • Не се опитвайте да ремонтирате гуми с пробиви на протектора над 6 мм (1/4") или каквито и да било пробиви на страниците. Освен това не ремонтирайте гуми, износени до под 2/32" от дълбочината на протектора.
  • Сменете повредената гума с резервна – но не забравяйте най-напред да проверите правилното налягане на напомпване и ограниченията за скорост и пробег върху страницата на резервната гума. Закарайте автомобила си за преглед в сервиз за гуми.
автомобил публикувано инфографика повреда полезни съвети и препоръки

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Симптом: Лента, пресичаща протектора

автомобил публикувано инфографика лентапрез полезни съвети и препоръки

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Диагностика: Износена гума

  • Всички гуми имат индикаторни ленти за износване на протектора на 1,6 мм (2/32") от оставащата височина на протектора.
  • Когато протекторът се износи до 1,6 мм (2/32") или когато индикаторните ленти за износване на протектора могат да се видят навсякъде по гумата, тя е износена и трябва да бъде сменена.
  •  

Решение:

Закарайте автомобила си в сервиз за гуми за преглед и измерване от специалист на оставащия протектор с дълбокомер за протектори.

Използвате уеб браузър, който не се поддържа
Използвате интернет браузър, който не се поддържа от този уебсайт. Това означава, че някои функции може да не работят, както е предвидено. Това може да доведе до странно поведение по време на сърфирането. Използвайте или актуализирайте/ инсталирайте някой от следните браузъри, за да използвате пълноценно този уебсайт
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+