Други полезни съвети и препоръки
Протекторът изглежда плитък
Протекторът изглежда плитък
Симптом: Износване и по Двата Ръба
car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice
Диагностика: Недостатъчно напомпана
- Животът на протектора намалява поради повишеното износване на протектора по външните ръбове (или рамене) на гумата
- Генерира прекомерна топлина, което понижава издръжливостта на гумата и може да доведе до нейното разрушаване
- Понижава икономиите на гориво поради повишеното съпротивление при търкаляне
Решение:
Напомпайте още гумата до достигане на правилното въздушно налягане (psi: измерено с манометър).
За да намерите правилното въздушно налягане, вижте в ръководството за експлоатация на Вашия автомобил или проверете за препоръчителната psi стойност върху стикера на Вашата врата.
Симптом: Износване в центъра и прекомерно износване
Диагностика: Прекалено напомпана
- Центърът на протектора поема по-голямата част от натоварването и се износва по-бързо от външните ръбове.
- За да предотвратите това, винаги проверявайте гумите в студено състояние, преди пътуване или поне три часа след пътуване.
Решение:
Изпускайте въздуха от гумата, като използвате манометър за гуми, докато отчетете въздушно налягане, равно на препоръчваната от производителя на автомобила psi стойност.
За да намерите правилното въздушно налягане, вижте в ръководството за експлоатация на Вашия автомобил или проверете за препоръчителната psi стойност върху стикера на Вашата врата.
car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice
Симптом: Неравномерно Износване
car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice
Диагностика 1: Лош реглаж
Неравномерното износване на предна или задна гума означава, че трябва да направите реглаж.
Решение:
Днес много автомобили са оборудвани със задно окачване, което може да се регулира с реглаж на гумите. Ако и Вашият автомобил е такъв, може да се нуждае от реглаж „преден-заден мост“ или реглаж и на четирите колела, в зависимост от установените симптоми. Посетете своя дилър на гуми за проверка.
Диагностика 2: Проблем с прекалено напомпани гуми
- Центърът на протектора поема по-голямата част от натоварването и се износва по-бързо от външните ръбове.
- За да предотвратите това, винаги проверявайте гумите в студено състояние, преди пътуване или поне три часа след пътуване.
Решение:
Изпуснете въздуха от гумата, като използвате манометър за гуми, докато отчетете въздушно налягане, равно на препоръчваната от производителя на автомобила psi стойност. За да разберете какво е правилното въздушно налягане, вижте в ръководството за експлоатация на Вашия автомобил или проверете за препоръчителната psi стойност върху стикера на Вашата врата.
Симптом: Деформирана
Диагностика 1: Лош реглаж
Неравномерното износване на предна или задна гума означава, че трябва да направите реглаж.
Решение:
Днес много автомобили са оборудвани със задно окачване, което може да се регулира с реглаж на гумите. Ако и Вашият автомобил е такъв, може да се нуждае от реглаж „преден-заден мост“ или реглаж и на четирите колела, в зависимост от установените симптоми. Посетете своя дилър на гуми за проверка.
car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice
Симптом: Назъбени ръбове или едностранно износване
car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice
Диагностика: Загуба на реглаж
Ако геометрията на автомобила не е регулирана, ръбовете на протектора изглеждат назъбени като трион или птиче перо. Това е предизвикано от хаотичното триене в пътната настилка.
Решение
Най-вероятно автомобилът Ви се нуждае от корекция на реглажа към сходимост или разходимост. Посетете професионален сервиз за гуми за проверка.
Симптом: Повреда
Диагностика: Повреда на гума, която изисква ремонт
- Повечето пробиви, причинени от гвоздеи или срязвания до 6 мм (¼"), ограничени до протектора, могат да бъдат ремонтирани от специалист гумаджия, като се използват процедури, одобрени за отрасъла.
- Ремонт без сваляне на гумата, само със залепване, не е надежден и е опасен, тъй като след това гумата трябва да бъде прегледана отвътре за пробиви.
Решение
- Правилният ремонт на една радиална гума (каквито са повечето гуми) включва залепване на каучукова лепенка върху вътрешната облицовка на гумата и запълване на дупката с каучук.
- Не се опитвайте да ремонтирате гуми с пробиви на протектора над 6 мм (1/4") или каквито и да било пробиви на страниците. Освен това не ремонтирайте гуми, износени до под 2/32" от дълбочината на протектора.
- Сменете повредената гума с резервна – но не забравяйте най-напред да проверите правилното налягане на напомпване и ограниченията за скорост и пробег върху страницата на резервната гума. Закарайте автомобила си за преглед в сервиз за гуми.
car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice
Симптом: Лента, пресичаща протектора
zoom 1920x1080 z1
Диагностика: Износена гума
- Всички гуми имат индикаторни ленти за износване на протектора на 1,6 мм (2/32") от оставащата височина на протектора.
- Когато протекторът се износи до 1,6 мм (2/32") или когато индикаторните ленти за износване на протектора могат да се видят навсякъде по гумата, тя е износена и трябва да бъде сменена.
Решение:
Закарайте автомобила си в сервиз за гуми за преглед и измерване от специалист на оставащия протектор с дълбокомер за протектори.
Други полезни съвети и препоръки