header choix 2


ЕВРОПЕЙСКИ ЕТИКЕТ ЗА ГУМИ КАКВО ОЗНАЧАВА?

Избирането на правилните гуми за вашия автомобил не е лесна задача. Преди да ги купите, трябва да вземете пред вид много параметри. В настоящия икономически и екологичен контекст, добрата информираност е още по-важна при закупуването на най-добрите гуми по отношение на дълготрайност, безопасност и горивна ефективност. Това е причината за създаването на етикетите за гуми на ЕС.

Етикет за гуми на ЕС : описание и маркировка

За Етикета за гуми на ЕС накратко

Европейската комисия въведе етикетите за гуми в Европа през 2012 г, за да Ви помогне да направите най-умния избор.
Комисията изисква всяка гума за леки автомобили, високопроходими (SUV) автомобили   и лекототоварни автомобили да бъде снабдена с етикет, предоставящ ясна информация за характеристиките на гумите гумите (категория за сцепление с влажна пътна настилка, горивна ефективност и нива на шум).

Класовете се обявяват от самите производители на гуми в зависимост от резултатите от тестовете, чиито методи на извършване са определени на европейско ниво.  

Подобрен етикет за гуми на ЕС

От 1 май 2021 г, етикетите за гуми на ЕС са подобрени. Тези промени са предизвикани основно от климатичната и енергийна политика на ЕС, които окуражават намаляването на емисиите на парникови газове.

Как да разчитаме новия етикет за гуми на ЕС?

fuel

Новият регламент въвежда множество промени върху етикета. Използвайте посоченото по-долу ръководство за етикети за гуми , за да ги разберете:

Стандартна информация за гуми

Тази част ви предоставя информация за търговското наименование или търговската марка на доставчика, идентификатора за типа гуми, обозначението за размера на гумите, техния клас (например C1, C2 или C3).

Категории

Една от основните промени се отнася до нивото на съпротивление при търкаляне и спирачния път при влажна пътна настилка, които сега са намалени до 5 нива, започващи от A (най-ефективни) до E (най-малко ефективни).

Символите за  сцепление със сняг (“снежинка на фона на три планински върха) и/или “сцепление с лед” могат да стоят редом до символа за “Външен шум”, в случай че гумата отговаря на условията.

01

Горивна ефективност на гумата

1 ОТ 5 РЕЗЕРВОАРА ГОРИВО се изразходва от съпротивлението при търкаляне на гумата

Влизайки в контакт с пътя, всяка гума се деформира при всяко завъртане на колелото. Тъй като конструкцията ѝ е деформирана, гумата загрява и част от енергията се губи. Намаляването на това натрупване на топлина дава възможност за снижаване на консумацията на гориво и, съответно, на емисиите на парникови газове. Силата, която оказва съпротивление при движението на автомобила, се нарича „съпротивление при търкаляне“.

gain fuel efficiency 1093 x 663

172 евро (1)

е средната икономия на гориво, реализирана от автомобил, оборудван с гуми от клас А, в сравнение с автомобил, оборудван с гуми от клас Е.

Категориите, свързани с “Горивната ефективност” са ревизирани чрез премахване на клас D (преди това празен).
например: по този критерий, гума от предходен клас E става D.

02

Сцепление с влажна пътна настилка

СПИРАЧЕНПЪТНАМОКРАНАСТИЛКА
1 милисекунда

Гумата е единствената точка на контакт между пътя и автомобила. При 80 км/ч тя разполага с по-малко от 1 милисекунда, за да насочи автомобила, да ускори или да спре. Тя е важен компонент за безопасността на автомобилите. Нейната цел е да се прилепи към пътя независимо от състоянието на настилката (лошо или добро), конфигурацията на пътя (прав или със завои) или метеорологичните условия (сухо или дъждовно време).

mtg etiq illus retouche

9 метра

е разликата в спирачния път на автомобил, движещ се с 80 км/ч и оборудван с гуми клас A, в сравнение с автомобил с гуми от клас D(2).

Категориите, свързани със “Сцепление на влажна пътна настилка” са ревизирани чрез премахване на клас D (преди това празен, например: по този критерий, гума от предходен клас E става D).

03

Ниво на шум
 

ШУМЪТ В ОКОЛНАТА СРЕДА
се оценява в децибели (dB)

Трите вълнички понастоящем са заменени от буква: A, B или C (3 вълнички = C).
Шумът от автомобилния транспорт представлява голямо неудобство. При движение на автомобил с постоянна скорост от 80 км/ч шумът, генериран от въртенето на гумите върху пътя като цяло надвишава по сила шума на двигателя.  Този шум при търкаляне зависи както от вида на гумите, така и от пътната настилка.
 

mtg etiq illus 03 hd f39 noise


Гума от клас А е НАПОЛОВИНА ПО-МАЛКО ШУМНА от гума, обозначена с клас B(3).

Нови пиктограми

Новият етикет за гуми на ЕС ще включва и:

динамичен двумерен баркод (QR код)

поставен в горния десен ъгъл на етикета.
Сканирайте кода, за да получите повече информация относно гумата. Той е свързан с Европейската продуктова база данни (ERPEL), предоставяща информация, свързана с етикета на гумата както и за продуктовия информационен лист.  

neige 613x202px

Символ 3PMSF 
3 Peak Mountain Snow Flake (3 планински върха и снежинка)

Гумите, обозначени с “3PMSF” са единствените, гарантиращи реални зимни характеристики, тъй като са специално проектирани за използване на сняг и удовлетворяват всички изисквания, потвърдени посредством обективни тестове(4).

30 m(5)

При 50 км/ч, спирачният път на заснежени настилки на зимната гума е средно с 30 метра по-къс с сравнение с този на лятна гума (5).

montagne 613x202px

Символ “СЦЕПЛЕНИЕ ВЪРХУ ЛЕД”
Спирачен път върху лед 

Като единствена точка за контакт с пътя, гумата е от съществено значение за вашата безопасност по заледени пътища, като например тези в Северните страни. Поради тази причина характеристиките върху лед вече се разпознават чрез тази нова пиктограма “Сцепление върху лед”, която подчертава по-късия спирачен път на тези гуми върху лед.

1,4 m(6)

При 20 км/ч, гума за сцепление върху лед има спирачен път, който е минимум с 1,4 м по-къс върху лед в сравнение с всесезонната гума.(6)
Гумите за сцепление върху лед са специално проектирани за пътни настилки, покрити с лед и утъпкан сняг и трябва да бъдат използвани единствено при тежки климатични условия (напр. Ниски температури). Използването на гуми за сцепление върху лед при не-толкова тежки климатични условия (като например влажно или топло време) може да доведе до поведение, което е с по-ниски от характеристики от оптималните, и по-специално при сцепление с влажна пътна настилка, управление и износване.

Какво още мога да направя, за да подобря горивната ефективност и безопасността си на пътя?

Начинът по-който шофирате също влияе значително върху Вашата горивна ефективност и безопасността Ви на пътя. За щастие, за да подобрите това, има няколко полезни съвета, от които можете да се поучите:

Екологосъобразното шофиране

е един от тях. Внимателното и плавно шофиране може значително да ви помогне да намалите консумацията си на гориво; Открийте повече полезни съвети и се консултирайте тук.

Освен това, винаги трябва да спазвате и 

спирачното разстояние. Спазването на безопасно разстояние ще ви позволи да предусетите и да използвате спирачката на двигателя, за да забавите автомобила си.  

Налягането в гумите

трябва да бъде проверявано регулярно (особено преди по-дълги пътувания), за да оптимизирате горивната ефективност и сцеплението с влажни настилки.   Научете се как да проверявате налягането в гумите тук.

Организирайте

своето пътуване и проверете движението преди да тръгнете, ще спестите време и гориво! Планирайте маршрута си с Via Michelin.

scott clark

Скот Кларк
Изпълнителен вицепрезидент на MICHELIN

за Америка, автомобилен транспорт, моторни спортове, преживявания
Член на Изпълнителния съвет на Групата

Иновативния дух на Michelin

Постоянният стремеж на Michelin към подобрения има за цел да предложи възможност за мобилност, която е безопасна, ефективна, достъпна за всеки и екологосъобразна. Иновативността стои в сърцето на всяка гума, която изработваме.

Както забелязвате, проблемите с околната среда са от основно значение за нашите стратегически приоритети . За да намалят отпечатъка си върху околната среда по-бързо, Michelin са поели ангажимент до 2030 г да намалят емисиите на въглероден двуокис от всички свои производствени съоръжения с 50% в сравнение с 2010 г като крайната им цел е да достигнат въглеродна неутралност до 2050 г. Освен това, Michelin разработват решения за използване на възобновяеми или рециклирани материали за производството на своите гуми, като същевременно подобряват още повече тяхната производителност.  До 2030 г, гумите MICHELIN ще бъдат с 20% по-енергийно ефективни в сравнение с 2010 г. Утре всичко ще бъде устойчиво! »

Други статии, които могат да представляват интерес за вас.

Правни положения

(1) Въз основа на икономия на гориво от 150 литра за изминато разстояние от 40 000 км при цена от 1,15 евро за литър (среднопретеглена стойност). Резултатите могат да варират според вида на автомобила или атмосферните условия. Резултати, измерени в съответствие с методите за изпитване, определени от Регламент UN ECE R117.
(2) Резултати от спиране при скорост от 80 до 20 км/ч, измерени в съответствие с методите за изпитване, определени от Регламент UN ECE R117.
(3) Шумът е измерен на моторно превозно средство, което се движи със скорост 80 км/ч със спрян двигател, в съответствие с методите за изпитване, определени от Регламент UN ECE R117.
(4) Тест за спирачна ефективност при зимни условия според метода на ETRTO (Европейска техническа организация за гуми и джанти).
(5) Средна разлика в спирачния път на зимна и лятна гума. Спирачен път на заснежена настилка от 50 до 0 км/ч. Тестове на TÜV SÜD 2013, с размер гуми 205/55 R16, проведен при температура от -5°C.
(6) Резултат при спиране върху лед със скорост от 20 км/ч до 5 км/ч, измерен в съответствие с метода на изпитване, изложен в ISO Norm 19447.

Използвате уеб браузър, който не се поддържа
Използвате интернет браузър, който не се поддържа от този уебсайт. Това означава, че някои функции може да не работят, както е предвидено. Това може да доведе до странно поведение по време на сърфирането. Използвайте или актуализирайте/ инсталирайте някой от следните браузъри, за да използвате пълноценно този уебсайт