България

РЪКОВОДСТВО ЗА ПОДДРЪЖКА

Зад новите етикети на гумите: кой класифицира гумите и как?

Michelin 31 V 2012

гума, етикетиране. michelin

Новият закон на ЕС означава, че всички гуми, продавани в Европа, ще носят специален етикет, които оценява работните характеристики на всяка гума.
Само с един поглед, той ще класифицира гумите от гледна точка на горивната ефективност, способността за спиране върху влажна настилка и нивото на външния шум. Така че от 1 ноември 2012 г. ще имаме нов начин за сравняване на гумите, когато пазаруваме. Но кой оценява гумите и как?


Новият закон за етикетирането на гумите има 3 цели: подобряване на пътната безопасност, намаляване на разхода на гориво и следователно на емисиите на парникови газове и намаляване на нивото на шума от пътното движение.
>>Разяснения относно новия етикет



Класифициране по общ стандарт
В цяла Европа, всеки производител или вносител има отговорността да класифицира своите собствени гуми в съответствие със строга система за изпитване. Това самосертифициране има за цел да осигури една съвместима и надеждна класификация така че, като потребители, да можем уверено да сравняваме различните гуми и марки. Всяка държава-членка на ЕС се ангажира да гарантира, че системата за изпитване се спазва.

1. Как се измерва икономията на гориво?

Когато гумите се търкалят по пътя, възниква известно съпротивление, което има влияние върху това колко гориво изразходвате. С други думи, съпротивлението при търкаляне представлява енергията, която вашите гуми губят при всяко изминато разстояние. Ако вашите гуми имат НИСКО съпротивление при търкаляне, ще ви осигурят ПО-ДОБРА горивна ефективност.

Изпитването: гумата се изпитва върху въртяща се повърхност при стандартизирани условия, които представляват обичайната употреба.
Тестът симулира шофиране с 80 км/ч с товар, равен на 80% от товарния индекс на гумата.


>>Разяснения относно новия етикет

2. Как се измерва спирачния път на мокро?

Този тест се извършва с превозно средство при стандартизирани условия, определени от закона, а именно:
температура, състояние на пътната настилка, дълбочина на водата и скорост.
Условията на изпитванията, съгласно европейското законодателство, са:
. Зимните гуми се изпитват при температура между 2° и 20°C
. Летните гуми се изпитват при температура между 5° и 35°C
. Дълбочина на водата между 0.5 и 1.5 мм
. Спиране на 4 гуми с АБС между 80 и 20 км/ч

Как изпитва Michelin: ние избрахме да провеждаме изпитванията при условия, които са възможно най-близки до действителните европейски условия на шофиране. Това означава:
Опитвайки се да се доближи възможно най-много до нуждите на своите клиенти, Michelin ще проведе всички свои спирачни тестове върху мокра настилка - условията, с които европейските автомобилисти се сблъскват най-често.

• Приблизително 20°C за летни леки и лекотоварни гуми
• Приблизително 7°C за зимни леки и лекотоварни гуми
• Между 7°C и 25°C за тежкотоварни гуми (използвани както през зимата, така и лятото)

Тъй като не е възможно всички гуми на пазара да се изпитват при еднакви условия, всички тестове се провеждат чрез сравнение на характеристиките на гумата, отнесени към “референтна” гума. По този начин класа, определен за всяка гума, винаги е спрямо една обща база за сравнение.

>>Разяснения относно новия етикет

3. Как се измерва външния шум на гумата?


Във връзка с нивото на външния шум, ефективността на гумата се измерва в децибели (dB).

Изпитването:
на ръба на писта се поставя микрофон, който да измери нивото на звука, когато изпитваното превозно средство минава с 80 км/ч.

>>Разяснения относно новия етикет

Какво друго има значение при избора на гуми?

Информацията от етикета е добро начало, но има още 3 фактора за ефективност, които са също толкова важни за вас:

Пробега на гумите до тяхното износване:
една по-издръжлива гума може да ви струва по-малко в дългосрочен план.
Правилната гума може да ви даде повече от една допълнителна година шофиране в сравнение с друга гума.

Поведение в завои: 25% от пътнотранспортните произшествия(2) се случват в завои.

Суха настилка: 70% от пътнотранспортните произшествия(2) се случват върху суха настилка.

Познайте кой прави гуми, притежаващи всички характеристики, които имат значение…
В продължение на повече от 120 години нашите инженери създават и усъвършенстват гуми, които дават резултати по отношение на тези важни фактори за ефективност, както 3-те фактора, посочени върху новите етикети.
С Michelin можете да се възползвате от оптималния баланс на факторите за ефективност – без компромис.

>>Открийте как работните характеристики допълват с Michelin
(1) Резултати, измерени в съответствие с методите за изпитване, определени от Регламент (ЕО) 1222/2009.
Оценка на въздействието SEC (2008) 2860 на Европейската комисия.
(2) Verkehrsunfallforschung (VUFO) и Техническият университет в Дрезден: 10 000 анализирани пътнотранспортни произшествия в продължение на 10 години

Вижте новото Европейско законодателство

ОТКРИЙТЕ ПОДХОДЯЩИТЕ АВТОМОБИЛНИ ГУМИ MICHELIN

Въведете информация за вашия автомобил, размер гума или нужди за шофиране и ние ще ви дадем съвет.

Наскоро прегледани статии

Все още няма преглеждани статии

  • ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ
  • 4X4/SUV АВТОМОБИЛИ
  • ВАНОВЕ/КАРАВАНИ
Loader