Намерете дистрибутор

МОЖЕМ ЛИ ДА КОМБИНИРАМЕ РАЗЛИЧНИ ПО ТИП ГУМИ?

Можем ли да комбинираме различни по тип гуми на преден и заден мост? Можем ли да комбинираме различни марки гуми? Можем ли да поставяме гуми с различна дълбочина на протекторната шарка на един и същ мост? Не е лесно да се ориентирате, но MICHELIN ви помага да разберете кое е възможно и кое не.

1 - Поставяне на различни гуми на ПРЕДЕН и ЗАДЕН мост

Предните и задните гуми на автомобила се износват различно. Когато си купим нов автомобил или сменим всичките четири гуми наведнъж, гумите на предния двигателен мост се износват по-бързо в сравнение със задните . Ето защо е нормално да има разлика в дълбочината на шарката на протектора на предните и задните гуми. Законът не го забранява, стига да не е достигнат индикатора за износване.

Смяна на две гуми с нови: къде да ги поставим - отпред или отзад?

Гумите с по-дълбок грайфер на задния мост осигуряват по-добра управляемост, сцепление на мокро и отвеждане на водата, като по този начин способстват за избягване на презавиването и загубата на стабилност на автомобила на мокри настилки.

Гумите с по-дълбок грайфер на предния мост могат да подобрят спирането на мокро по права линия и да намалят спирачния път.

Ако се сменят само две гуми, MICHELIN по принцип препоръчват те да бъдат поставени на задния мост, ако механикът по поддръжката не е препоръчал друго или самият потребител не предпочита обратното.

Можем ли да поставим гуми от различна марка на преден и заден мост?

Не съществува закон срещу това. Примерно, можете да поставите гуми MICHELIN на предния мост и друга марка на задния.

Можем ли да поставим гуми с различна шарка на протектора на предния и задния мост?

Разбрахме, че е възможно да поставим гуми с различна марка на задния и на предния мост. Също така е възможно гумите на предния и задния мост да бъдат с еднаква марка, но с различна шарка на протектора.

Можем ли да поставим зимни и летни гуми на предния и задния мост?

Няма законова забрана за това, но експертите на Michelin не го препоръчват. Защо не? Защото пътните и метеорологичните условия карат гумите да се държат по различен начин.

Например, ако поставите летни гуми на предния мост и зимни на задния, гумите ви ще имат добро сцепление и не рискувате завъртане.

От друга страна, през лятото ще се случва тъкмо обратното, летните гуми имат по-добро сцепление на сухо и при зимни зимни гуми, поставени отзад ще има риск от “презавиване”. Презавиването се получава, когато автомобила завива повече, отколкото сте завъртели волана: това не началото на завъртане.

Поради тази причина монтирането на различна двойка сезонни гуми на преден и заден мост е непрепоръчително, но ако това се налага, по-добре поставете летни гуми отпред и четирисезонни или зимни гуми отзад.

2 - Поставяне на различни гуми на един и същ мост

Можем ли да поставим гуми от различна марка, с различен протектор или дълбочина на шарката и за различни сезони на един и същ мост?

По правило, това е забранено по закон.

Дори моделът на гумите на един и същ мост трябва да съвпада. И все пак се допускат изключения, ако това е временно. Като например, в случай че сте спукали гума и шофирате с резервната. В този случай трябва да посетите сервиз възможно най-скоро, за да смените гумата.

It is generally prohibited to put tyres of different brands on the same axle It is generally prohibited to put tyres with different treads on the same axle
It is generally prohibited to have tyres with different depths on the same axle It is generally prohibited to put tyres for different seasons on the same axle

Защо това е забранено?

Всичко е свързано с размера. Различните производители на гуми се ориентират към различен диаметър при различните модели гуми. Следователно, при поставянето на различни гуми на един и същ мост, обиколката им може да се разминава, което ще доведе до неизправност в ESP (електронната програма за стабилност), както и в индиректното измерване на налягането на напомпване.

Ако обиколката на лявата и дясната гума не е еднаква, ще се получи разлика в скоростта на въртене и датчикът ще отчете спад в налягането и ще изпрати предупреждение. В допълнение, това може да причини занасяне/придърпване на автомобила в ляво/дясно по-време на движение или да реагира различно на мокър път, в зависимост от това дали завивате на ляво или надясно.

Различни дълбочини на шарката на лява и дясна гума: трябва ли да подменям и двете гуми, ако се е спукала едната?


Ако сте спукали гума, механикът ви ще я поправи, ако това е възможно или ще постави нова гума.

Ако разликата в дълбочината на шарката не е драстична, ще подмени само спуканата гума. В противен случай ще препоръча да смените и двете.

Комбиниране на гуми при 4x4

Въздействие на колелата върху диференциала

При завой, вътрешното колело трябва да се движи по-бавно от външното, защото дължината на двете окръжности не е една и съща. Ето защо функцията на диференциала е при завиване да регулира и да предотвратява движението на двете колела с еднаква скорост.

При автомобилите 4х4, гумите отпред и отзад са проектирани с различна обиколка на търкаляне.

Те са снабдени с диференциал, който управлява разпределението на мощността, предавана към предния и задния мост, в съответствие с тези различни обиколки.

Ако монтирате на своя 4х4 автомобил гуми с обиколка, която не съответства на тази, за която е проектиран първоначално, диференциалът ще се повреди и няма да може да изпълнява регулиращата си функция. Ето защо е от изключително значение да следвате препоръките на производителя за този тип автомобили. Съветваме ви също така да се запознаете с препоръките на производителя на автомобила и ако сте решили да монтирате на предния и задния мост на вашия 4х4 автомобил гуми с различна степен на износване.

Ако се съмнявате, консултирайте се със специалист.

Намерете най-добрата гума за вашия автомобил
Търсене на гума
Търсене на гума