4w 495 tire michelin primacy 4 plus features and benefits 2 nosignature landscape

Проверка на износването на грайфера на гума: какво да направим, ако гумите са видимо износени

Полезни съвети и препоръки за гуми за леки автомобили, SUV автомобили и ванове

Много от водачите разчитат на услугите на специалист, за да им помогне с гумите, тъй като това е на-добрият начин да се разбере, дали грайферът на протектора и страниците са в добро състояние. Въпреки това, водачите могат да проверят и сами дълбочината на грайфера на гумите си като използват уред за измерване надълбочината на грайфера или монета от шест пенса. Друг доста добър начин да проверите износването е да погледнете индикаторите за износване на протектора, които са поставени на равни интервали по окръжността на гумата. Ако са в една равнина с остатъчния протектор, това означава, че е време да смените гумите.

Така че не е трудно да поемете контрола и да проверите сами гумите си. Това е бързо и може да предотврати много проблеми. Проверете гумите си за проблем с износване и повреда поне веднъж месечно и преди да отидете на дълго пътуване.

Какво представлява грайфера на гумата?

Като за начало, нека започнем с обяснението какво всъщност представлява грайферът на гумата. Веднъж след като вече са наясно що е то грайфер, водачите на моторни превозни средства ще бъдат много по-подготвени за задачата да определят дали гумите им имат достатъчно дебел протектор.

По същество, грайферът на гумата, представлява набор от канали, които са разположени по външната повърхност на гумата. Целта на тези канали е да поддържат добро сцепление с пътя, например като помагат за разпръскването на водата, за да се предотврати аквапланинг. Освен това, навременното спиране би било много, много по-трудно. Без грайфер, който да осигурява сцепна сила, колелата ще буксуват и автомобилът ще потегля много по-трудно.

Има ли грайфери с различен дизайн?

Гумите на MICHELIN се проектират с различен дизайн на грайфера на протектора. Някои са проектиране за създаване на максимално сцепление при завои. Други са специално създадени за максимум сцепна сила на мокро или на сняг като изместват водата по пътя си.

Грайферите на гумите са специфични в зависимост от вида на шофиране (на шосе, през зимата, за офроуд, смесена употреба...). Независимо от леко различното им предназначение, общото е че грайферът играе съществена роля за безопасността и ефективността на гумите.

tyre tread

Защо се износва грайфера на гумите?

Съвсем естествено е, тъй като гумите са изработени от каучукови смеси, грайферът им неизбежно да се износва с времето поради въздействието на редица фактори, сред които и вида на автомобила (хибриден, електрически или на бензин), поведението на водача, климата, температурата, грапавостта на пътната настилка, техническото състояние на автомобила (ъгъл на вертикалния наклон, регулиране на геометрията, балансиране на колелата, окачване, трансмисия...), поддръжката, налягането в гумите...

Най-новите гуми на MICHELIN са проектирани така, че да осигуряват отлична дълготрайност и високи нива на ефективност от първия до последния километър (*) през целия живот на гумата. Именно това ние от Michelin наричаме “Техническите показатели, създадени за издръжливост и дълготрайност” (Performance made to last)!

Когато гумите се износят до определено ниво, шофирането с тях става незаконно. В Обединеното кралство, ако гумите са прекалено износени, те не могат да преминат годишния технически преглед. Ето защо е важно да знаете как да проверявате правилно остатъчната дълбочина на грайфера на гумите на автомобила си.

* Автомобилните гуми от посочените по-долу продуктови линии са проектирани да предлагат голяма дълготрайност и технически показатели, създадени за издръжливост: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN Primacy 4, MICHELIN Pilot Sport 4, MICHELIN Alpin 6 и MICHELIN Pilot Alpin 5

How to check the tyre tread depth?

Проверете износването на протектора като използвате някой от трите метода:

Чрез индикаторите за износване на протектора

Индикаторите за износване на протектора са малки издатини в основата на каналите на протектора. При гумите на MICHELIN , индикаторите за износвани се откриват лесно по релефната фигурка на Човечето на Michelin до всеки един от основните канали на протектора.

Гумата трябва да се смени веднага, щом протектора се износи до тези индикатори. Тогава оставащата дълбочина на грайфера на протектора e 1.6 мм, което съответства на законоустановения минимум. Под това ограничение, Вашата безопасност е поставена в риск и Вие нарушавате закона.

Ако е достигнат само един от индикаторите за износване, това означава че гумата Ви се износва неравномерно (прекомерно налягане, недостатъчно налягане, неправилна геометрия). Потърсете професионален съвет!”

1

Чрез инструмент за измерване на дълбочината на грайфера

Един от най-добрите уреди, създаден за тази цел, е обикновения манометър. Инструментите за измерване на дълбочината на протектора не струват много, но измерват точно и бързо нивото на протектора.

46019927 m

Чрез тест с монета от 20 пенса (във Великобритания)

Друг начин, чрез който можете да измерите ефективно дълбочината на грайфера на гумите е като използвате монета от 20 пенса, вместо специално създадения за целта инструмент за измерване на дълбочината на грайфера. Този метод е възможен, защото външният пръстен на монетата от 20 пенса е точно 1,6 мм, колкото е и границата на износване. Така че по принцип всичко, което се иска от шофьорите е да пъхнат монетата в каналите около частично износените зони на гумата и да проверят дали пръстенът на монетата се вижда или не. Ако не, това е знак, че имате достатъчно оставаща дебелина на грайфера. Ако, от друга страна, пръстенът на монетата се вижда, тогава частично износената гума вече не отговаря на изискванията на закона и трябва да се смени незабавно.

Дълбочината на основните канали на 3/4 от площта на протектора на гумата трябва да бъде минимум 1,6 мм.

Контролът на износването винаги трябва да бъде извършван на няколко точки по обиколката и ширината на гумата. Това включва и редовна проверка от специалист на вътрешната и външната ѝ част.

При достигане на законовоустановения праг на износване, гумата трябва да бъде свалена и сменена. При неравномерно износване или разлика на износването на гуми върху една и съща ос, обърнете се към професионално лице за съвет.

map search desktop

Намерете дистрибутори на гуми близо до Вас за секунди

Търсене по
Адрес, Град или Код
Кола
  • Кола
  • Мотор
Намери ме
Търсене

Всяко видимо спукване, срязване или деформация се проверява от специалист. Оставете на експертите! Специалистът по гуми може да Ви каже дали гумата Ви подлежи на ремонт след повреда.

Като предпазна мярка, дори и ако за невъоръженото око гумата изглежда във видимо добро общо състояние и законоустановения праг за износване не не е достигнат, Michelin препоръчва гумите над 10 годишна, считано от датата на тяхното производство, да бъдат сменени. Десетгодишния период може да бъде определен от датата в DOT кода върху страницата.

Използвате уеб браузър, който не се поддържа
Използвате интернет браузър, който не се поддържа от този уебсайт. Това означава, че някои функции може да не работят, както е предвидено. Това може да доведе до странно поведение по време на сърфирането. Използвайте или актуализирайте/ инсталирайте някой от следните браузъри, за да използвате пълноценно този уебсайт