
Шумът от автомобилния трафик включва звуци от двигателя и гумите, шум от движението по пътя, както и свистене. Но дали електрическите автомобили издават по-малко шум от бензиновите? Можете да намерите отговор в тази статия.
Шумове в бензинов автомобил: какви звуци издават моторните превозни средства с двигател с вътрешно горене?
В автомобилите с ДВГ, основният доловим от водача шум от автомобила е (при условие, че автомобилът няма друг проблем) от двигателя. Този <b>шум</b> е резултат от термодинамиката: докато топлинната енергия се преобразува в механична, за да задвижи колата, цилиндрите на двигателя произвеждат пулсации (звуци), които се излъчват през изпускателния клапан.
Шумове от електрически автомобил: какво да очакваме?

<b>Електрическите автомобили по-тихи ли са от бензиновите? </b> По своята същност, електрическите автомобили нямат двигател. Вместо това, те са снабдени със задвижваща система, захранвана от батерия. За разлика от термодинамиката, електродинамиката не води до излъчване на шум. В резултат на това, моторът е почти напълно безшумен.
Може би дори твърде безшумен! Електрическите автомобили са много по-тихи от бензиновите. Те са дотолкова по-тихи при ниска скорост (под 30 км/ч), че - за да се намали риска от произшествия с пешеходци - ЕС въведоха регламент за електрическите автомобили, съгласно който електрическите автомобили трябва да издават предупредителен звук със сила не по-малко от 56 дБА (децибела).
Това се равнява на шума, издаван от съдомиялна машина, офис компютър или на тихото жужене на почти празен ресторант... Средно, шумът, издаван от автомобилите с двигатели с вътрешно горене е по-близо до 65 децибела, което се равнява този в оживена класна стая
Звук, издаван от гумите при шофиране на електрически автомобил
Шумът от електрическите автомобили, който обаче чувате, е звукът, издаван от гумите: звукът на гумите, търкалящи се върху пътната настилка (който често е описван като тих рев в купето, наподобяващ леко фоновия шум).
Гумите на електрическите автомобили по шумни ли са от тези на автомобилите с двигатели с вътрешно горене? Не, Ако Ви се струва, че чувате по-силен шум докато гумите се търкалят върху пътя, това е защото електрическият двигател почти не издава шум. Просто сте по-чувствителни към допълнителния шум.
Този шум от гумите зависи от състоянието на пътната настилка, която генерира вибрации в купето. Дори по магистралите не шофирате по един и същ вид настилка. И именно това представлява истинско предизвикателство за гумите и производителите на автомобили.
Свистене от колата
Шумът от гумите зависи също и от скоростта на шофиране. Колкото по-бързо карате, толкова по-силно свистене чувате от колата. Това е проблем, за разрешаването на който MICHELIN полагат много усилия, за да могат водачите наистина да се насладят на шофирането на електрически автомобил.
За Michelin, решението за минимизиране на този шум от гумите е създаването сложна комбинация от <b>протекторната шарка</b> и чисто новата технология s Acoustic® , която намалява възприемания в купето шум с до 20%. (1)